istanbul çiğköfte-çiğköfte besin değeri

Çiğköfte besin değerleri pek çok kişi tarafından merak edilen bir konudur. Özellikle çiğköfte diyeti yapan bayanlar için bu konu oldukça önemlidir. Hemen her yaştan kişinin severek tükettiği besinlerden olan çiğköfte, ülkemizde oldukça fazla tüketilmektedir. Son zamanların en pratik ve popüler yiyeceği olan çiğ köfte besin değerleri açısından da oldukça besleyici bir içeriğe sahiptir.

Hemen her köşe başında rahatlıkla bir bayi görebileceğiniz çiğ köfte tüketilebilecek en sağlıklı gıdalardan birisidir. Peki bu kadar sevilerek tüketilen çiğ köfte sizlere kilo aldırır mı ya da diyet programlarınıza zarar verir mi?

Birçok kişi bu soruların cevabını merak etmektedir. Çünkü severek tükettikleri çiğ köfte gibi damak zevklerine hitap eden bir lezzetten mahrum kalmayı kimse istemez. Çiğ köftenin etli veya etsiz oluşu fark eder mi, gerçekten bize kilo aldırır mı diye devam eden sorularınıza bu yazımızda elimizden geldiğince cevap vermeye çalışacağız.

Normal Büyüklükteki Çiğ Köfte Kalori Değeri Nedir?

istanbul çiğköfte-çiğköfte

Ortalama 100 gr ağırlıkta olan etsiz çiğ köftenin besin değeri 180 kalori olarak ölçülmüştür. Şayet siz bunu normal bir porsiyon bazında düşünecek olursanız, ölçülen bu miktar 230 kaloriye denk gelmektedir. Bu da besin değeri olarak oldukça doyurucu bir içeriğe sahip olduğu anlamına gelir.  Fakat çiğ köfte etli olursa besin değeri de otomatik olarak artacaktır.

Daha net ifade edecek olursak 100 gr etli çiğ köftede bulunan kalori değeri 250-300 arası olarak ölçülmüştür. Porsiyon bazında ise, etli çiğ köftenin normal bir porsiyonu 350-400 kalori gibi bir besin değerine sahiptir.

Canınız çiğ köfte çektiğinde kilo almama ve diyetinizi bozmama adına sade veya yeşillikle olacak şekilde 3-4 sıkım yenmesi önerilir. Daha fazlasının yenmesi durumunda vücudunuza aşırı kalori yüklemesi yapmış olacaksınız.

Çiğ köfte besin değerleri açısından oldukça zengin bir içeriğe sahip olmakla beraber, sağlık noktasında da hijyen kuralarına uyan satış noktalarından alındığında ve içerisinde alerjinizin olduğu bir madde bulunmadığında sağlıklı bir yiyecektir.

Eğer diyet yapıyorsanız yediğiniz besinin kesinlikle içeriğini bilmelisiniz. Karbonhidrat ağırlıklı bir besin mi, protein ağırlıklı bir besin mi yoksa yağ ağırlıklı olan bir besin mi kesinlikle  araştırmanız gerekir.

Çiğ köfte besin değerleri içerisinde karbonhidrat ve yağ ağırlıklı olmaktadır. Bu sebeple size önerimiz protein içeriği yüksek, ama karbonhidrat ve yağ bakımından daha düşük değerlerdeki besinleri tüketmenizdir. Çiğ köftenin içerdiği besin değerlerini daha detaylı gösteren tablolar üzerinden de net bir şekilde görebilirsiniz. Tüm bu söylediklerimiz etsiz çiğ köfte için geçerlidir.

Herkesin severek yediği çiğ köftenin etli olarak yapılanı da bulunmaktadır. Etli çiğ köfte etsiz olana göre kesinlikle çok daha dikkatli olunmasını gerektirmektedir. Hem sağlık açısından hem de içerdiği besin değeri açısından daha dikkatli olmalısınız. Etli çiğ köfte uygun şekilde yoğurulmadığında içeriğindeki bakteriler yok olmayabilir ve bu da doğrudan sağlığınıza etki edecektir.

Çiğ Köfte Tüketmek Kilo Aldırır mı?

çiğköfte-çiğköfte diyeti

Bu soruya en net  cevabı verebilmek için öncelikli olarak bazı soruların cevaplarını bulmak ve onların üzerinden değerlendirmede bulunmak çok daha doğru olacaktır. Çiğ köfte tüketmek kilo yapar mı sorumuzun cevabı için öncelikle çiğ köftenin içerdiği besin değerlerine bakalım. Çiğ köftenin içeriğindeki en temel madde bulgurdur. Bulgur ise lif içeriği bakımından çok zengin olan bir bitkisel üründür. Lif bakımından zengin içerikli besinler ise bizleri tok tutar.

Bunun haricinde çiğ köftenin içeriğinde acı biber ve isot bulunmaktadır ki, bu iki baharatında yağları yakma ve metabolizmayı hızlandırma gibi etkileri bulunmaktadır. Ayrıca içeriğinde fındık, ceviz ve badem gibi sağlık açısından faydalı ve kalori değeri yüksek besinlerde konmaktadır. Aslında böylesi sağlıklı bir besin kilo almak yerine, mideyi de çalıştırdığı ve yağları yaktığı için kilo verdirir. Fakat tüm mesele sizin ne kadar tükettiğinize bağlanmaktadır.

Çiğ köfte tüketmek kilo aldırır mı sorusunun asıl en temel cevabı da burada yani sizin ne kadar ve ne sıklıkta tükettiğinizde yatmaktadır. Çünkü tüm bu sağlıklı besinlerin yanında içeriğinde yüksek miktarda yağ oranı da bulunduğu için fazla tüketilmesi durumunda zayıflamanın aksine kilo alma durumu ortaya çıkabilmektedir. Yine bunun haricinde az miktarda yiyeceğiniz çiğ köfteyi de ekmeksiz yani sade veya marul eşliğinde tüketmenizin daha doğru olacağını sizlere söyleyebiliriz.

Tüm bu sağlık kurallarına dikkat edildiğinde yememenizi gerektirecek hiçbir durum bulunmamaktadır. Bu sebeple en doğru ve sağlıklı çiğ köfte yeme şekli sade veya marulun yanında 3-4 sıkım olacak şekilde tüketilmesi olmaktadır. Kısaca her şeyin fazlası zarardır ve kilo yapar felsefesi çiğ köfte içinde geçerlidir.

Çiğ Köfte Kilo Verdirir mi?

çiğköfte besin değeri-istanbul çiğköfte

Çiğ köftenin içeriğindeki en temel ham madde bulgurdur ve bulgur da lif içeriği bakımından oldukça zengin bir besindir. Bu sebeple yiyen kişileri tok tutar ve geç acıktırır.

Ayrıca içeriğinde bulunan baharatlar yağları yakmakta olup, metabolizmayı da hızlandırır. Ceviz, badem ve fındık gibi kalp ve beyin dostu kuruyemişler ise vücudun en temel ihtiyaçlarını karşılamaktadır. Kısaca çiğ köfte az yenildiği takdirde sağlıklı bir şekilde zayıflamaya yardımcı olmaktadır.

Çiğ köfte az tüketildiğinde kesinlikle vücuda doyurucu bir etki yapmakta ve sindirim sistemini rahatlatmaktadır. Vitamin içeriği bakımından (özellikle de C vitamini açısından) oldukça yüksek olup, vücudun bağışıklık sistemini güçlendirici etkisi bulunmaktadır. Burada dikkat edilmesi gerekilen bir diğer önemli husus ise sağlıklı koşullarda üretilen ve kalite belgesine sahip olan etsiz çiğ köfteler için geçerli olmaktadır.